Sitter o tittar ut genom fönstret och ser hur regnet strilar ner. Min nya elektroniska regnmätare visar 2,2 millimeter och slutar det bara snart så är ingen större skada skedd.
Dagen kommer att inledas med ett besök i Staffanstorp för att fixa reservdelar till traktorn o tröskan. Vad jag verkligen saknar i detta sammanhang är en digital katalog från CLAAS så att man i lugn och ro kan leta fram de delar man behöver. Förstår inte varför det skall vara så svårt att lösa detta. Flera av konkurrenterna ligger långt före som t.ex. JD där man t.o.m. kan beställa sina delar. Case IH och också denna funktion där jag enkelt letade fram katalogen för min traktor och fann kataloguppslaget med hydraulkopplingarna till traktorn. Det är speciellt besvärligt när man ska ringa in sin beställning och kanske skicka någon annan att hämta delarna och hade det inte varit för att personalen i Staffanstorp är så rutinerade och kunniga så hade det varit omöjligt att i ord beskriva vad det är för delar man behöver. Och tänk vad mycket tid det hade sparat framför reservdelsdisken om man varit förberedd när man kommit fram. Så CLAAS och Lantmännen Maskin: ser framemot en snar förändring till i nivå med era konkurrenter.
Hej Anders!
SvaraRaderaDet finns en förenklad version av Parts Doc på Claas hemsida. Denna sjösattes för ca 1 månad sedan.
http://www.claas.com/countries/generator/cl-pw/en/services/parts_doc/start,lang=en_EU.html
Mvh
Mikael Permonius